איך לבחור טבעות נישואין לחתן ולכלה?

טבעות נישואין הן ללא ספק אחד הסמלים היפים והמוכרים ביותר לנישואין בין בני זוג. זהו התכשיט בעזרתו מקדשים את ברית הנישואין ועל אף שעל פי ההלכה היהודית רק הכלה נדרשת בקידוש בעזרת הטבעת, הרי שזוגות רבים בוחרים שגם החתן יקבל טבעת אותה יענוד כסמל לברית הנישואין שלהם. בחירת טבעות נישואין לחתן ולכלה הן לא משהו שכדאי להקל בו ראש, במיוחד בטבעת הנישואין של הכלה המחויבת לעמידה בקריטריונים מסוימים כדי להיות כשרה. ארגון החתונה עשוי לכלול לא מעט דברים שקצת פחות נעים להתעסק בהם לפני החתונה ואף עשויים לפגום במצב הרוח, לייצר לחץ ותסכול והרבה כאבי ראש. בחירת טבעת הנישואין היא ללא ספק אחת המשימות היותר נעימות ומרגשות ברשימה הזו. 

קניית טבעות נישואין

טבעות לחתן – האם זה חשוב?

הדת אינה מחייבת את הגבר לענוד טבעת נישואין ולכן זה נתון לבחירה של הגבר למעשה. במידה וירצה לענוד טבעת נישואין, יוכל הוא או בת זוגו לרכוש עבורו טבעת, אולם ללא צורך בטקס קידוש מיוחד או בקריטריונים מיוחדים בהן צריכה הטבעת להימדד. מאמר זה יעסוק בעיקר בבחירת טבעות נישואין לכלה, שכן כאן מדובר כאמור בבחירה מורכבת יותר, אולם ניתן להיעזר ברוב הפרמטרים המוזכרים לעיל על מנת לבחון גם טבעת לגבר. 

נתחיל מהמאפיינים של טבעת כשרה:

ישנם מגוון קריטריונים הנמדדים בבחינת כשרות הטבעת לנישואין.

  • צורה – על הטבעת להיות עגולה, חלקה מבפנים ופשוטה יחסית. הטבעות לרוב לא תכלול עיטורי אבנים או יהלומים. הצד הפנימי צריך להיות חלק ואילו בצד החיצוני ניתן לקשט או לעטר בעדינות. 
  • חומר גלם – על הטבעת להיות עשויה מחומר גלם אחד. כלומר אם בחרתם בטבעת זהב היא צריכה להיות עשויה מזהב, בדרך כלל מינימום 18 קראט. אם בחרתם בטבעת כסף היא כולה צריכה להיות עשויה מכסף טהור. ניתן לשלב 2 צבעים מאותו סוג מתכת: לדוגמה זהב צהוב וזהב לבן.
  • שווי – על הטבעת להיות שווה לפחות פרוטה, שזה 10 אג' של ימנו, זאת בשל תקנה של חכמים שקבעו אותה על מנת להתחשב באלה שידם אינה משגת בטבעות יקרות יותר.
  • רכישה מלאה – על החתן לרכוש את הטבעת במזומן לפני החתונה. אם שילם עליה בתשלומים יהיה עליו להשלים את התשלומים לפני יום החתונה וטקס החופה. 

טבעת נישואין

 הפרמטרים לבחירת טבעות נישואין:

נוחות

אין ספק שאחד הדברים החשובים ביותר בבחירת טבעות נישואין אם לא הדבר החשוב ביותר הוא נושא הנוחות. על הכלה לענוד את הטבעת לאורך שנים רבות קדימה, לרוב מדי יום ושעות רבות במהלך היום. על כן חשוב שהטבעת תשב בצורה נוחה ויציבה על האצבע, תהיה יחסית נוחה להסיר אותה מצד אחד אך גם שלא תהיה משוחררת מדי מצד שני כדי שלא תיפול במהלך היום. 

עיצוב 

העיצוב כולל כמה פרמטרים שצריך להתחשב בהם: החל מצבע הטבעת, דרך עיטורים שונים ועד לעיצוב והמראה הכללי של הטבעת. ראשית כאשר גבר בוחר לאשתו טבעת נישואין, מתוך מטרה שזו תענוד אותה מדי יום, חשוב שיעשה מעט שיעורי בית ויבדוק אילו תכשיטים היא אוהבת לענוד בדרך כלל. לדוגמה: אם בת הזוג אוהבת לענוד טבעות זהב בלבד הרי שבחירה בטבעת בצבע כסף לנישואין לא תהיה בחירה מוצלחת במיוחד. מלבד הצבע חשוב לבחור גם בעיטורים עדינים, כאלה שעשויים להתכתב עם אלמנטים שהיא אוהבת בתכשיטים אחרים שלה ובתכשיטים שהיא בחרה. ניתן כמובן גם להזמין טבעת נישואין בהתאמה אישית לעיצוב שאתם מחפשים.

מידה 

חשוב לבדוק את המידה של בת הזוג לפני רכישת הטבעת. מכיוון שזה לא באמת הפתעה לכלה שהחתן ירכוש עבורה טבעת ניתן פשוט לשאול אותה למידת הטבעת שלה ולוודא זאת מראש מאשר לקנות טבעת שאיננה מתאימה במידה. במידה וזה אכן קורה – ודאו שאתם רוכשים טבעת מבית עסק שייתן לכם אחראיות ואפשרות להחליף לטבעת במידה הנכונה במידת הצורך. 

זמן הרכישה 

אל תשאירו את רכישת הטבעת לרגע האחרון. רכשו אותה מספיק זמן מראש והשאירו אותה במקום בטוח.

כמה עולה טבעת נישואין?

המחיר של טבעות נישואין סטנדרטיות נע בין 800 ל-2000 ₪ בדרך כלל. יש כמובן גם טבעות נישואין יקרות בהרבה וכן אלמנטים שונים העשויים לייקר את מחיר הטבעת כמו בקשות להתאמות אישיות, חריטות ועיטורים שונים הנדרשים ועוד. 

4.9/5 - (20 votes)
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

איך לבחור טבעות נישואין לחתן ולכלה?
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא