איך לחסוך כסף בארגון חתונה?

למעלה מ-50 אלף חתונות מתקיימות בישראל מדי שנה. מדובר בתעשייה שמגלגלת הרבה מאוד כסף שכן הזוג המתחתן נערך לאירוע גדול בדרך כלל, רוצה להשקיע (או יותר נכון נקלע להוצאות מרובות ולא מחושבות) ולכן נוטה לבזבז כסף רב שיכול היה לחסוך מבלי לפגוע באיכות האירוע ושביעות רצון האורחים בו. הוצאות החתונה יכולות לנוע בין עשרות למאות אלפי שקלים. ארגון החתונה בצורה מושכלת ונכונה ושימוש בטריקים שונים מסודות התעשייה כפי שתכף תזכו ללמוד, יאפשרו לכם לחסוך עשרות אחוזים בהוצאות החתונה שלכם. 

בחירת מועד האירוע עשוי להשפיע במידה ניכרת על הוצאות החתונה:

החתונה היא אירוע מיוחד ואתם בוודאי שרוצים שכל החברים ובני המשפחה יגיעו. משום כך אתם תרצו לקבוע תאריך לחתונה בחודשים ובימים נוחים יותר במהלך השנה. לדוגמה: זוגות רבים קובעים את מועד החתונה לאביב או לסתיו – עונות בהן מזג האוויר הוא נעים ונוח יותר. בעונות אלה ובקיץ יש ביקוש רב יותר לאולמות אירועים וגני אירועים ולכן אלה מתמחרים את השכרת האולם והשירותים המוצעים במקום במחיר גבוה יותר מאשר בחורף לדוגמה. בנוסף, רבים בוחרים את יום חמישי כיום החתונה כיוון שהוא לרוב נוח יותר עבור האורחים (מעטים עובדים בימי שישי, אין צורך לקום מוקדם יום למחרת וכו'). לכן קביעה של החתונה ביום אחר גם כן עשויה להפחית את העלויות. לבסוף – בתאריכים מיוחדים יותר, העשויים למשוך את בני הזוג לבחור תאריך אטרקטיבי שכזה עבורם, גם כן עשוי להיות ביקוש גבוה גם בקרב זוגות אחרים ולכן בימים אלה עלויות ההשכרה עשויות להרקיע שחקים. לדוגמה, 12/12/2012 בוודאי היה תאריך פופולרי במיוחד.

חיסכון של כסף בחתונה

מיקום האירוע גם כן עשוי להשפיע על המחיר שתשלמו:

בנוסף למועד האירוע הרי שניתן לחסוך כסף רב אם רק תוכלו לארגן את האירוע במקום חסכוני יותר. יש 2 אופציות במקרה כזה: חתונה באזור אחר בארץ או חתונה הנערכת בטבע. זוגות רבים מעוניינים לקיים את החתונה באזור המרכז, גם אם הם מתגוררים באזור אחר בארץ. הסיבה לכך טמונה בהתחשבות באורחים שלהם שכן אם יש להם מוזמנים מאזורים אחרים בארץ, המטרה היא להקל עליהם את ההגעה לאירוע. אולמות וגני אירועים במרכז יקרים יותר מאשר בצפון ובדרום. למי שרוצה לחסוך עלויות משמעותיות יותר יוכל לחסוך את עלויות האולם ולערוך את החתונה בטבע, לשכור את הציוד הנדרש ולחסוך אלפי/עשרות אלפי שקלים.

ערכו בדיקה עם האורחים ובקשו אישור הגעה:

הרצון הטוב שכולם יגיעו לאירוע מוביל לעתים זוגות רבים להפסדים כלכליים עצומים. לעתים רבות טלפון לכל אחד מהאורחים כשבוע-שבוע וחצי לפני החתונה המוודא עם האורחים אישור הגעה יכול לסייע לחסוך כסף בחתונה. כך למשל על ידי הפחתת כמות המנות המוזמנות על ידי חברת הקייטרינג, ארגון מחדש של סידורי הישיבה באולם ומניעת פתיחה של שולחנות ספייר לשווא ועוד. 

חיסכון בעלויות של אנשי מקצוע:

לעתים נדמה שיש הוצאות קבועות שאינן קשורות בכמות האורחים ולכן "לא ניתן לגעת בהם" יותר מדי. כמו למשל: צלם, תקליטן ועוד. במקרים רבים ניתן לחסוך משמעותית בעלויות על ידי השוואת מחירים פשוטה. בנוסף לכך ניתן בדרך כלל לקבל כמה שירותים במקום אחד ובכך לחסוך משמעותית בעלויות. גם בכל הנוגע לאטרקציות ו/או מופעים או אמנים שונים שאתם רוצים להזמין ניתן לחסוך בעלויות בדרכים שונות או להזמין אמנים אחרים במחיר העונה לצרכים ולתקציב שלכם. המלצה נוספת בעניין זה הוא לוודא שיש לכם הסכם כתוב וחתום עם כל אחד מאלה כדי למנוע אי הבנות וחיובים נוספים לאחר מכן.

אפשר גם לנסות להגדיל הכנסות:

כאשר מארגנים חתונה קשה להאמין שאפשר לצאת ברווח ממנה, אולם לעתים רבות צמצום בהוצאות יכול להגיע גם כתוצאה מהעלאת הרווח. ההכנסה מגיעה מהאורחים שלכם ולכן מומלץ להזמין כמה שיותר אורחים לאירוע, גם חברים ובני משפחה רחוקים שלא הייתם אתם בקשר יותר מדי לאורך השנים. מלבד העובדה שזו הזדמנות נהדרת לחדש את הקשר הרי שכמות גדולה יותר של אורחים עשויה לאפשר לכם קלף מיקוח טוב יותר במשא ומתן להוצאות השונות, כמו גם צפי ליותר הכנסות מה שעשוי לסייע בכיסוי גדול יותר של ההוצאות.

לסיכום; ארגון אירוע גדול כמו חתונה עשוי להיות כרוך בלא מעט הוצאות. התנהלות חכמה תוכל לחסוך לכם הרבה מאוד כסף בדרך. באתר Wedding Event תוכלו למצוא מגוון ספקים ואנשי מקצוע, אולמות אירועים, אטרקציות לאירועים וכל מה שאתם צריכים במקום אחד לארגון החתונה האולטימטיבית.

5/5 - (54 votes)
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

איך לחסוך כסף ביום החתונה?
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא