כך תעשו זאת נכון – שלבים לארגון החתונה

ארגון החתונה הוא ללא ספק אחד האתגרים המשמעותיים עמם תצטרכו להתמודד לקראת האירוע המשמח. מצד אחד אתם כבר מתחילים לדמיין את עצמכם בבגדי חתן וכלה, מתחת לחופה המעוצבת, קרובים ושמחים עם האנשים הקרובים אליכם ומצד שני כדי שזה יקרה יש עוד הרבה דברים שצריך לדאוג להם. בין הדברים השונים שמכבידים על ראשו כעת יהיה לבחור מקום מתאים, להכין רשימת מוזמנים לדאוג להזמין את כולם, לבחור ספקים שונים, אטרקציות, לבנות תקציב ועוד. כל אלו עשויים להיות כאב ראש לא קטן. כדי לסייע לכם בנושא הכנו מדריך קצר עם כמה דברים שחשוב לדאוג להם לחתונה מוצלחת, שלב אחרי שלב. 

שלבים לארגון החתונה

ראשית – הגדירו תקציב לחתונה:

הדבר הראשון שיבסס את כל המשך ארגון החתונה יהיה לבנות תקציב. 20 אלף, 50 אלף, 150 אלף, יותר או פחות – זה תלוי בכם וביכולת שלכם. לא משנה מה יהיה התקציב שלכם יהיה אפשר להפיק אירוע נהדר ובלתי נשכח. לאחר שתתחילו לבחון את האפשרויות הבלתי נגמרות לארגון החתונה תבינו כי השמיים עם הגבול ולכן אתם עשויים להתפזר הרבה מעבר לתקציב שחשבתם שהחתונה תעלה לכם. בדרך כלל כדאי להעריך תקציב מסוים שאתם יכולים להשקיע ולהשתדל לעמוד בתקציב שהגדרתם. ייתכן ובמהלך ארגון רשימת המוזמנים ו/או בחירת המקום לאירוע תבינו כי רשמת המוזמנים עלתה ובשל כך גם צריכת המנות ומקומות הישיבה תעלה אך גם ההכנסה מהאורחים עשויה לעלות ובשל כך ייתכן ותרצו לבצע שינוי קטן בתקציב. מעבר לכך השתדלו שלא לחרוג מהתקציב ההתחלתי שהגדרתם. 

כעת בנו סדרי עדיפויות:

לא תמיד הכול ילך כפי שאתם רוצים. ייתכן ואתם רוצים תאריך ספציפי ולא יכולים להתפשר עליו אך האולם שתמיד רציתם לא יהיה פנוי בתאריך הזה. לכן תצטרכו להחליט האם אתם מעדיפים להחליף תאריך או את האולם. התלבטויות מסוג זה יכולות להיות במגוון פרמטרים שונים הקשורים לארגון החתונה לכן אל תתרגשו מהם והגדירו לכם מראש סדרי עדיפויות. מה הכי חשוב לכם ועל מה תהיו מוכנים להתפשר במידת הצורך כדי להישאר בתקציב שלכם.

ערכו רשימה:

כעת הגיע הזמן לערוך רשימה מלאה של דברים שצריך לארגן לחתונה. מעין צ'ק ליסט או שלבים לארגון חתונה שתרצו לעקוב אחריהם צעד אחר צעד – ממש כמו הרשימה הזו. ניתן להיעזר במחברת, יומן או קבצים דיגיטליים במחשב. באינטרנט תמצאו מגוון רחב של צ'ק ליסטים נהדרים עם כל מה שצריך לחתונה. 

הכינו רשימת מוזמנים:

האם להזמין את הדודה מחו"ל? אולי את המשפחה המורחבת מהדרום? מה לגבי החברים מהצבא? החבר'ה החדשים לספסל הלימודים? או השכנים שאומרים להם שלום כל יום ולא נעים לערוך אירוע ולא להזמין אותם? הכינו את הרשימה הרצויה לכם, עם כמות האורחים הרצויה לכם. כמות האורחים תשפיע על האולם/המקום שתבחרו לערוך בו את האירוע, על מקומות הישיבה, על כמות המנות ועוד. 

גבשו קונספט:

כעת זה הזמן לגבש קונספט עיצובי. הקונספט ישפיע על העיצוב האירוע, לעתים גם על המקום בו ייערך האירוע, סוג המוסיקה שתושמע באירוע ולעתים גם אפילו על התלבושות של האורחים. תוכלו לעצב חתונה מגוונת או ללכת על קונספט אחיד ואסתטי – הכול בהתאם לצרכים והעדפות שלכם. 

זמן לבחור את מקום החתונה:

אז יש לנו קונספט שאנו חולמים עליו, כמות מוזמנים רצויה, תקציב מוגדר ותכנון כללי – כעת זה הזמן לבחור את המקום בו ייערך החתונה. האם אתם רוצים חתונה באולם? גן אירועים? אולי בטבע בשטח הפתוח? הבחירה שלכם תשפיע על הצורך בהשכרת ציוד, בסוג האטרקציות שיהיו, ממי תזמינו אוכל, אילו ספקים תזמינו וכמובן גם על הקונספט של האירוע שכן לא כל מקום הוא גמיש מבחינת עיצובים ובניית קונספט.

ארגנון החתונה

התחילו לסגור ספקים לחתונה:

קייטרינג, תקליטן, הופעה של אומן או להקה, אטרקציות וכל מה שאתם צריכים לאירוע שלכם. היפגשו עם ספקים או היעזר במפיק/ת אירועים שיעזרו לכם בנושא אם התקציב שלכם מאפשר זאת. בחרו בקפידה את אנשי המקצוע שאתם עובדים עמם. ודאו שיש הסכם חתום ומסודר לתאריך שאתם רוצים, המחיר שאתם צריכים לשלם ומה אתם מקבלים במסגרת השירות כדי שלא יהיה לכם הפתעות לאחר מכן.

אז אם נסכם את המדריך הזה נראה שעברנו על הרבה מאוד דברים אך כמובן שזה לא הכול. אנו ממליצים לכם בחום לעבור על כתבות נוספות באתר שלנו ואף ליצור עמנו קשר, להתייעץ עם הצוות המקצועי ונשמח לסייע לכם בתכנון החתונה שלכם והכוונה לאנשי מקצוע רלוונטיים, ספקים, מקומות לעריכת האירועים ועוד.

5/5 - (46 votes)
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

שלבים לארגון החתונה
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא