כמה אלכוהול צריך לקנות לחתונה?

תכנון החתונה טומן בחובו מגוון רחב של פרמטרים שצריכים לדאוג להם. אחד הדברים החשובים ביותר מתקשרים לנושא השתייה והאוכל ובנושא עוד יותר ספציפי – לאלכוהול. באירועים בהם קהל היעד הוא לא ילדים ו/או כולל קהל יעד מבוגר יותר, סביר להניח שחשוב יהיה לכלול אלכוהול בחתונה. זה לא חובה אך בהחלט יכול להוסיף עבור מרבית האורחים שלכם. כמה אלכוהול צריך לקנות לחתונה? איך נתנהל אתו בצורה מיוחדת כדי לחסוך בעלויות? ממי להזמין את האלכוהול? ומה חשוב לבדוק בבקבוקים שאנו קונים. על כך ועוד במדריך זה לרכישת אלכוהול לחתונה.

נתחיל מהבסיס – איך לחשב כמה אלכוהול צריך להזמין לחתונה?

ישנן 2 גרסאות לגבי חישוב אלכוהול לחתונה. יש את החישוב שאומר שעל כל 10 אנשים נהוג לרכוש בקבוק אלכוהול של 750 מ"ל. חישוב נוסף גורס כי על כל אורח יש להזמין 150 מ"ל של אלכוהול, כאשר החישוב מתבצע ביחס ל40% מהאורחים באירוע. כלומר שאם האירוע כולל 1000 אנשים למשל, ההערכה היא שכ-400 מהם ישתו ולא יותר מכוס אחת של 150 מ"ל. כמובן שזה חישוב בסיסי בלבד ולא מדויק בהכרח, כיוון שקהל שונה עשוי לשתות בכמויות שונות. קהל צעיר יותר למשל ישתה יותר בדרך כלל מהקהל המבוגר. כמו כן סוג מסוים של אנשים עשוי לשתות יותר וישנם תמיד גם חברים ובני משפחה ששותים יותר ומעלים את הממוצע. לכן צריך לקחת זאת בחשבון כאשר מחפשים כמה אלכוהול צריך לחתונה.

 

אלכוהול לחתונה

מדדים שונים שצריך להתחשב בהם:

כפי שאמרנו, זכרו כי החישוב היבש הוא בסיסי בלבד. חשוב לקחת בחשבון פרמטרים שונים העשויים להשפיע על כמות האלכוהול הנדרש בחתונה. כך למשל אם מדובר בקהל צעיר יותר סביר להניח שהוא ישתה יותר מקהל מבוגר. כמו כן במידה והאירוע נערך ביום חמישי למשל או ביום שלמחרת אין צורך לקום לעבודה, גם זו סיבה מספיק טובה לאנשים לשתות יותר מהרגיל. בנוסף לכל זה, בתקופת החגים גם כן נוטים לשתות יותר. הרכב המוזמנים גם כן עשוי להשפיע על רכישת האלכוהול הן מבחינת כמות והן מבחינת סוג האלכוהול.

איזה אלכוהול לרכוש לאירוע?

ישנם סוגים רבים ושונים של אלכוהול, חלקם מומלצים יותר, חלקם פחות אך דבר אחד בטוח. לאנשים שונים עשויים להיות העדפות שונות. מכיוון שאיננו יכולים לקנות בקבוק לכל אחד לפי טעמו באירוע, ייתכן ונבחר להציג מבחר קלאסי איכותי כמו יין אדום איכותי, וויסקי מיושן וטעים או קוניאק איכותי. כמו כן ניתן לשלב גם קוקטיילים ומשקאות אנרגיה המוסיפים המון לגיוון ולאטרקטיביות של האלכוהול באירוע שלכם. גם העניין המגדרי עשוי להשפיע שכן נשים בדרך כלל מעדיפות משקעות מתוקים וקלילים יותר כמו למברוסקו למשל, בעוד גבירים יעדיפו וודקה, טקילה וכו'. מבלי להכליל את כולם כמובן.

בדיקות שכדאי לבצע לפני רכישת אלכוהול לחתונה:

  • ספק – לא תמיד האולם יספק את האלכוהול. לעתים תרצו להזמין בר אלכוהול כאטרקציה או לקנות את האלכוהול בעצמכם מספק חיצוני ולהביא אותו לאירוע, כאשר אתם שוכרים ברמן באופן עצמאי/דרך האולם שיספק את השירות במהלך האירוע. חשוב לבדוק מי הספק שאתם קונים ממנו כדי לוודא שאין מדובר באלכוהול מזויף. בדקו היטב את המוניטין של הספק.
  • תווית על הבקבוק – בדקו את הכשרות, התוויות, בדקו שהבקבוק אטום לגמרי.
  • מחירים – זה בסדר לקבל הנחה על רכישה מרוכזת של אלכוהול מהספק וגם אצל ספק הוא יהיה זול יותר מאשר בחנות ללקוחות קצה, שכן לבעל החנות יש גם את הוצאות החנות וכו'. עם זאת חשוב לוודא מהי העלות המקובלת של אלכוהול מהספקים ואולי אפילו לבצע השוואת מחירים. מחיר זול מדי עשוי להעלות חשד לאלכוהול מזויף.
  • מדיניות החזרה – בדקו עם הספק את מדיניות ההחזרה שלו. אם תישארו עם בקבוק וודקה סגורה בסוף האירוע תוכלו להחזיר את הבקבוקים לספק ולקבל החזר כספי עליהם. כך תוכלו לרכוש ברוגע ובנחת אלכוהול מהספק. 

 

מחרי אלכוהול לחתונה

היכן לקנות את הבקבוקים?

יש כמה ספקים/מקומות שתוכלו לקנות מהם אלכוהול לחתונה. תוכלו לקנות באינטרנט. כלומר להזמין את הבקבוקים שאתם רוצים מספק המשווק את המוצרים שלו באינטרנט, לקבל משלוח עד מקום האירוע או עד ביתכם אם תרצו להחזיק את הבקבוקים אצלכם לפני האירוע ולא לקוות שמשהו ישתבש ברגע האחרון. תוכלו להזמין מספק באילת וליהנות מקניה ללא מע"מ שזה יוצא הנחה משמעותית על האלכוהול. 

5/5 - (42 votes)
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

אלכוהול לחתונה
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא