זכויות עובדים לפני ואחרי החתונה – האם מגיע לי חופש בחתונה?

האם לעובדים יש זכות לקבל חופשה של מספר ימים לרגל נישואין, ואם אכן נכון הדבר כמה זמן לפני שהם מתחתנים הם יכולים לקחת חופש, או אחרי החתונה? איך נקראת החופשה, האם היא על חשבון ימי החופשה הרגילים או שמא על חשבון המעסיקים? על כל השאלות האלו מיד תקבלו מענה. כי חשוב לדעת מהן הזכויות שלכם לקראת היום הגדול בו אתם מתחילים חיים חדשים ומרגשים עם אהבת חייכם. 

זכויות עובדים לפני ואחרי החתונה – הנה מה שצריך לדעת

אנחנו יודעים מה אתם מרגישים. הרגע הגדול בחייכם מתקרב, החתונה עם אהבתכם הגדולה אך העבודה דורשת מכם לעיתים לוח זמנים לחוץ שלא תמיד מאפשר ימי חופשה בצורה רציפה. אם אתם מתכננים חופשה בין אם לפני החתונה ובין אם לאחריה חשוב שתדעו שעל פי החוק, עובדים שמתכננים חתונה מודיעים מראש על החתונה למעסיקים ומבקשים לאשר ימי חופשה בתשלום וזאת בנוסף לימי החופשה שלהם הם זכאים. יחד עם זאת, כדאי תדעו שהמעסיקים לא מחויבים להיענות לבקשתכם ואלו יכולים להציע לכם לקחת ימי חופשה על חשבון הימים השנתיים להם אתם זכאים. 

מה החוק אומר בנושא זה?

בשנת יוני 2009 היה ניסיון להעביר תיקון לחוק בכנסת. התיקון הוא על חוק חופשה שנתית והניסיון היה להוספת סעיף שנוגע ישירות לגבי יציאה לחופשה בתשלום לרגל חתונה. ההצעה הוגשה על ידי ח"כ דוד אזולאי ואף נקראה 'הצעת חוק חופשה שנתית (תיקון-חופשה לרגל נישואין) התשס"ט – 2009'. הצעה שהגיעה לחוק מטרתה היתה להוסיף לסעיף 3 את התיקון 'חופשה לרגל נישואין, מבלי לגרוע מהוראות סעיף 3, עובדים זכאים לארבעה ימים של חופשה בשבוע שבו החתונה מתקיימת'. בהסבר לחוק עוד נטען שעובדים שמתחתנים לא זכאים לימי חופשה מיוחדים. יחד עם זאת, החוק כן מכיר בימי שבעה לעובדים שחוו אובדן מקרבה ראשונה. 

זכויות עובדים לפני ואחרי החתונה

האם באמת זוג שמתחתן צריך ימי הכנה וחופשה מהעבודה לשם כך?

ישנם לא מעט מקומות עבודה שיש בהם הסכמים קיבוציים שמקנים לעובדים המתחתנים את הזכות להיעדר מהעבודה בתשלום וזאת מעבר לימי החופשה הרגילים שלהם. אך אין לדבר זה גיבוי בחוק. כמו כן, אנשי קבע ושירות, ואף סדירים בצה"ל זכאים לקחת כ10 ימים חופשה שהינם בתשלום. בסך הכל, אנחנו די מודעים לסידורים שעומדים בפני זוג שעומדים להתחתן, יש לחפש אולם אירועים ויש לסגור כל אלמנט אפשרי בפרט אם הזוג מפיק את החתונה לבד, ואכן, רק חיפוש של אולם חתונה מצריך יום אחד שלם במידה ועושים זאת מרוכז. מעבר לכך, יש עוד כל כך הרבה חלקים של האירוע שצריך לסגור, לטעום, לבדוק, לשמוע, להשמיע ולמדוד. אכן ימי חופשה הם חלק בלתי נפרד מהתהליך. 

האם החוק התקדם לכיוון הזוגות המבקשים להתחתן?

ללא ספק אם כן, זוגות מתחתנים זקוקים לימי חופשה. ולכן על פי הצעת חוק ארבעה ימי חופשה בשכר הוא הזמן המינימלי שזו צריך לצורך התארגנות לחתונה. הצעה דומה לכך הוגשה בכנסת השבע עשרה על ידי אותו חבר כנסת, חבר הכנסת אזולאי ואז חברי כנסת נוספים מש"ס. יחד עם זאת, חשוב לדעת שאם מקום העבודה אכן קשור בהסכמים קיבוציים, מצב העובדים המבקשים את החופשה יהיה הרבה יותר טוב ויוכלו אלו לבקש חופשה ולצאת בראש רגוע ושליו להתארגן לחתונתם. מספר הימים להם זכאים לחופשה תלוי בהסכם הקיבוצי, ובמקום העבודה כמובן. 

 האם מגיע לי חופש בחתונה?

למה כל כך חשוב לארגן חתונה בראש שקט?

ביקוש ימי חופשה בסיטואציה בה אתם מתחתנים הוא לא דבר של מה בכך ויש לכך יתרונות רבים. ארגון חתונה בראש רגוע ושליו חשוב מכמה סיבות:

  • קבלת החלטות טובה יותר – כשאתם רגועים אתם מקבלים החלטות טובות יותר. זה חשוב במיוחד לאירוע כמו חתונה שבו יש אלמנטים רבים עליהם צריך לקבל החלטות כמו מקום, טקס חינה וביגוד, רשימת אורחים, תפריט, טקס החופה ועוד שזקוקים למחשבה ותיאום זהירים.
  • יצירתיות טובה יותר – ראש רגוע ושליו מטפח יצירתיות. קל יותר לחשוב מחוץ לקופסה ולהעלות רעיונות ייחודיים לטקס החופשה, לעיצוב או לנדרים כשאתם לא בלחץ.
  • אינטראקציות חיוביות – חתונות כוללות תיאום עם אנשים שונים. משפחה, חברים וספקים כמו איפור כלה עיצוב ועוד. הלך רוח רגוע יאפשר תקשורת יעילה יותר ומערכות יחסים טובות יותר ללא חיכוכים, ריבים וויכוחים על משקל הפקת האירוע.
  • ניהול תקציב – לחץ מוביל לעתים קרובות להחלטות נמהרות, והחלטות מהירות עשויות לעלות ביוקר. גישה רגועה מאפשרת לכם להעריך טוב יותר את האפשרויות שלכם ולנהל את התקציב לאירוע בצורה יעילה.
  • תחושה מנטלית טובה יותר – התהליך יכול להיות מכביד מבחינה רגשית. שמירה על חשיבה שלווה יכולה לעזור לך להתמודד טוב יותר עם שיא ושפל רגשיים שמגיעים עם תכנון חתונה.
  • איכות על פני כמות – גישה רגועה עוזרת לך להתמקד באלמנטים החשובים באמת, משפרת את האיכות הכוללת של האירוע, במקום לסגור מטלות במהירות.
  • תהנו מהרגע – המסע חשוב לא פחות מהיעד. ראש רגוע יעזור לכם ליהנות מתהליך התכנון, ויהפוך את האירוע לבלתי נשכח אפילו יותר.
  • להתגבר על מכשולים – בעיות בלתי צפויות עלולות להתעורר בהפקת האירוע. כאשר הנפש רגועה קל יותר להתמודד עם מכשולים אלו ואחרים. 

תכננו נכון, והאירוע שלכם יהיה בלתי נשכח

כאשר אתם מתכננים את האירוע מא' ועד ת' כולל חישוב של ימי חופשה מהעבודה בין אם לפני ובין אם אחרי או גם וגם, אתם יכולים להפוך את כל החוויה לטובה יותר. כמו שאנחנו לוקחים ימי חופשה כדי לתכנן כל אירוע אחר בחיים או לצורך נושאים משפחתיים אחרים, כך זה רק הגיוני שאנחנו נרצה לתכנן את החתונה שתהיה מושלמת, כפי שתמיד חלמתם שתהיה. אתר Wedding-Event מביא לכם את המידע החשוב ביותר על תכנון החתונה. 

5/5 - (7 votes)
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

זכויות עובדים לפני ואחרי החתונה
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא