טבעות נישואין לגבר על פי ההלכה

גברים רבים רואים בענידת  טבעת נישואין מעוצבת כאקט שהוא הרבה יותר מגאווה על כך שהם נשואים, אלא פשוט כעובדה שהטבעת מסמלת לא רק את העובדה שהם אוהבים את האחת שלהם לנצח נצחים אלא גם עונדים תכשיט עיצובי ועם סטייל. על פי ההלכה היהודית גברים בהחלט יכולים ליהנות מטבעת נישואין אבל חשוב לשים לב לכך שהטבעת לא תהיה חלק מהטקס עצמו. משמע, האישה לא מקדשת את הגבר עם הטבעת כמו שגבר מקדש אותה. מעבר לכך יש עוד כמה פרמטרים שיש לקחת בחשבון כאשר מדובר על טבעות נישואין לגבר על פי ההלכה ואנחנו ריכזנו לכם את כל הפרטים. 

על טבעות נישואין לגבר על פי ההלכה וסטייל

בחירת טבעת היא חוויה משמעותית וזוגית, גם במובן הרגשי וגם במובן הפרקטי. מומלץ לא לוותר על המדידה המדויקת של הטבעת, כדי להבטיח שהיא תהיה נוחה ומתאימה לגודל האצבע. זוהי הזדמנות נוספת ליהנות מחוויה זוגית משותפת לקראת היום הגדול. בחירת טבעת נישואים מתוך מכלול האופציות הקיימות דורשת תשומת לב למספר קריטריונים מרכזיים, במיוחד כאשר מחפשים טבעת התואמת לדרישות ההלכה. הבחירה בחומר מהווה את השלב הראשוני והחשוב ביותר. לפי ההלכה, הטבעת צריכה להיות עשויה מחומר אחיד, ללא שילוב של מתכות שונות כמו כסף וזהב או כסף ופלטינה. יש להיזהר מטבעות זהב בעלות טוהר מופחת, המשלבות מתכות אחרות, שכן אלו אינן נחשבות לכשרות. טבעת מ-14 קראט, למרות שאינה זהב טהור לחלוטין, עדיין נחשבת לכשרה, כפי שהיא שומרת על קרבה למראה ותכונות הזהב הטהור.

מה הכי חשוב לדעת על טבעת נישואין מבחינת ההלכה?

טבעת נישואים כשרה דורשת משטח חלק, גם מבפנים וגם מבחוץ, ללא שיבוץ של יהלומים או אבני חן. המטרה היא לשמר פשטות וצניעות. יש המתירים חריטות ועיטורים חיצוניים, אך יש להימנע משיבוץ אבנים, למעט במקרים שבהם מודעים לערך התכשיטים. ההלכה קובעת כי הטבעת צריכה להיות בעלת ערך מוגדר כ"שווה פרוטה", דהיינו, סכום סימבולי, כדי לאפשר את קידושין גם למי שאינם יכולים להרשות לעצמם טבעת יקרת ערך. הקנייה צריכה להתבצע בכסף מזומן. הטבעת צריכה להיות בעלת צורה עגולה, וקוטרה המומלץ נע בין 1 ל-6 מ"מ. צורתה העגולה מסמלת את השלמות והאחדות שבין שני בני הזוג, מקובל על פי המסורת. למרות המקובל ששני הצדדים יענדו טבעות נישואין, ביהדות אין חובה על החתן לענוד טבעת אך הגברים כיום מאד מודרניים ומעוניינים לענוד את הטבעת. 

ברגע שהטקס הנישואין מאחורינו, ניתן לשקול את שינוי מראה הטבעת. כמה מבקשים להוסיף אלמנטים אישיים כמו חריטות או אבנים, אך יש לזכור שכל שינוי כזה משנה את מעמדה ההלכתי כטבעת כשרה. אלו המעדיפים לשמור על כשרות הטבעת יכולים לרכוש טבעת שנייה לאחר החתונה, אחת שתתאים לטעמם האישי ותלווה אותם לאורך השנים. אפשרות נוספת היא לבחור טבעת שמצייתת להוראות ההלכה אך גם משקפת את הזהות והסגנון האישי של הזוג. טבעות כאלה יכולות לכלול עיצובים ייחודיים, צבעים מיוחדים, ואף עיטורים עדינים, תוך שמירה על כל קריטריוני הכשרות.

בחירה בטבעת הנישואין היא תהליך משמעותי הדורש שיקול דעת ותשומת לב לפרטים, במיוחד כאשר מעוניינים להתאים את הטבעת לדרישות ההלכה. בסופו של דבר, החשוב ביותר הוא למצוא טבעת שמשקפת את האהבה והמחויבות בין הזוג, תוך שמירה על המסורת והערכים האישיים שלהם.

המשמעות של טבעות הנישואין 

בלב המסורת העתיקה של טבעות הנישואין נמצא סמל אחד מרכזי, העיגול. צורתו המושלמת של העיגול מסמלת נצחיות, שלמות ואינסוף, ערכים המשקפים את ההתחייבות הבלתי ניתנת לשבירה בין בני הזוג. בדתות ובאמנויות רבות, העיגול מוצג כסמל לאלוהות המתקיים ללא התחלה וסוף, מושג שמצא את ביטויו בנישואין כאשר שני אנשים מתחברים ליחידה אחת, לנצח.

טבעות נישואין נושאות בחובן היסטוריה ארוכה ועשירה, מתחילתה אצל המצרים הקדמונים לפני כ-6,000 שנה. התרבות היוונית והרומאית העתיקה גם הן הושפעו מהמסורת הזו, עם טבעות המיוצרות מחומרים שונים. לאורך השנים, החומרים השתנו, והטבעות החלו להיות מיוצרות ממתכות יקרות יותר, כשרק העשירים ביותר יכלו להרשות לעצמם טבעות מכסף או זהב. ביהדות, טבעת הנישואין חייבת לעמוד בקריטריונים מסוימים של כשרות, המתבטאת בחומר ממנו היא עשויה ללא ערבוב מתכות. הטבעות צריכות להיות מזהב או כסף טהור, כאשר טבעות הזהב רצוי שתהיינה עשויות מ18 קארט למניעת ערבוב מתכות. כמו כן, הטבעת צריכה להיות חלקה וללא קישוטים כלשהם. 

כאשר מדובר בחתונה שלכם חשוב שתהיו בידיים הטובות ביותר

אנחנו יודעים עד כמה להפיק חתונה זה לא פשוט, בין אם אתם שוכרים חברת הפקה ובין אם אתם מפיקים את החתונה. וכמובן שחשוב לדעת גם על טבעות נישואין לגבר על פי ההלכה, לבדוק על התפאורה, העיצוב, הביגוד, הקייטרינג וכל הבירוקרטיה שמסביב בנוגע לחופה ואל רישום הנישואין. לכן חשוב לנו שתדעו שיש מקום שיכול להעניק לכם את כל המידע ולהביא עד אליכם את המידע הנגיש ביותר על כל הספקים הטובים ביותר שיש. אתר Wedding Event הכולל בתוכו עשרות ספקים נועד במיוחד למטרה זו, כי חשוב לנו שתהיו בידיים הכי טובות להתחלת הפרק החדש והמרגש בחייכם. היכנסו כבר עכשיו. 

אנא דרגו את המידע
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

טבעות נישואין לגבר על פי ההלכה
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא