מה ההבדל בין צוהר לרבנות? כל מה שתצטרכו לדעת

כל זוג רוצה לדעת מה ההבדל בין ארגון צוהר לבין הרבנות אך לא כולם מתעמקים בנושא. אם אתם מתחתנים וגם אתם מעוניינים לדעת את ההבדלים אנחנו שמחים לעשות לכם סדר. כאן תדעו איך לבחור ואיזה ארגון מעניק לכם את האלטרנטיבה הטובה ביותר. ריכזנו לכם את כל התשובות במאמר הבא.

מה ההבדל בין צוהר לרבנות ולמה זוגות מתעניינים בכך

כל זוג שמתחתן בישראל יודע שדיני הנישואין הם על פי ההלכה היהודית ועל כן הרבנות הראשית היא המוסד העליון והפורמלי של המדינה. לרבנות יש את הסמכות והאחריות הבלעדית לבצע רישום גירושין ורישום נשואים של היהודים בישראל. ארגון רבני צוהר הוא למעשה ארגון שבו מתאגדים לערך 800 רבנים אורתודוקסיים ששייכים אל הציונות הדתית. מטרת הארגון היא לגשר בין החילוניים לבין הדתיים ויש לארגון מעמד כשם של עמותה. הארגון הוקם אחרי רצח רבין בשנת 1995. העמותה עורכת חופות, הדרכת כלות, הדרכת חתנים, ארגון שבתות וימי עיון, כנסים וגם ארגון של תפילות שהינן משותפות גם לדתיים וגם לחילוניים.

חתונה תחת הרבנות או חתונה תחת צוהר – מה ההבדל?

מבחינה חוקית אין הבדלים כי גם רבני צוהר מחתנים על סמך ההלכה ועל בסיס הרבנות עבור זוגות חילוניים שמבקשים להתחתן. כאשר חושבים על מה ההבדל בין צוהר לרבנות הוא בעיקר במטרה של הליווי. רבני צוהר למעשה מקרבים את הזוגות שאינם דתיים אל הטקס היותר דתי ומתווכים להם אותו בין העולם הדתי לבין העולם החילוני. יחד עם זאת, חשוב לדעת, שעדיין רבני צוהר עובדים על פי ההלכה, ועל פי ההנחיות של הרבנות ועל כן הזוגות החילוניים יתחתנו כיהודים לכל דבר ועניין כדת משהו וישראל. 

תהליך הנישואין בריבונות – איך תהליך זה מתבצע?

כדי שזוג יהודי יוכל להתחתן בישראל עליו לפתוח תיק נישואין. את התיק אפשר לפתוח באחת מלשכות הנישואין של המועצות הדתיות בכל רחבי הארץ. התהליך כולל מספר שלבים, ביניהם, לפני הכל, הזוג צריך להמציא מסמכים כולל תמונות פספורט, תעודות זהות, תעודות נישואין מקוריות של ההורים, תעודות רווקות במידת הצורך ולשלם אגרה על פתיחת תיק הנישואין. לאחר שכל המסמכים יהיו אצל בני הזוג אפשר יהיה לגשת עם המסמכים אל לשכת הנישואין ורשם הנישואין יחתים את בני הזוג על הצהרה, יפתח את תיק הנישואין והזוג ירשום את תאריך החופה, ואת שם המשפחה שלאחר הנישואין. בנוסף, גם יש לרשום ולבחור את הרב שיערוך את החופה. על הזוג להגיע עם שני עדין שמעידים על כך שהם רווקים וליידע את רשם הנישואין על היכן תתקיים החתונה. כמו כן חשוב לספק תעודת כשרות של המקום, תעודת כשרות של הקייטרינג ואישור ממדריכת כלות על כך שהכלה טבלה במקווה. שבוע לפני החתונה חשוב שיגיע אחד מבני הזוג אל הרבנות למטרת קבלת הכתובה והעתק אשר ישמשו את הזוג המתחתן מתחת לחופה. 

כיצד מתקיים תהליך הנישואין בארגון צוהר?

תהליך רישום הנישואין בארגון צוהר שונה במעט מהתהליך ברבנות. בצוהר מתחילים ממילוי טופס הרשמה באינטרנט אותו אפשר למלא אך ורק לאחר שיש מקום ותאריך. לאחרי כן קובעים פגישה עם אחד מנציגי הארגון באחד מהסניפים שאליה חשוב להביא את כל המסמכים הרלוונטיים שהינם אותם מסמכים שפורטו בתהליך של הרבנות. צוהר מעבירים את המסמכים אל הרבנות ולאחרי כן את האישורים הרלוונטיים יכולה העמותה להמשיך את תהליך הרישום. בנוסף לאגרת פתיחת תיק נישואין ישנה גם אגרה לתשלום עבור צוהר על קבלת השירותים. צוהר תספק גם רב לעריכת החופה והזוג יפגוש את הרב לפני החופה על מנת להתאים את הטקס ברמה אישית וזאת לאחר שיחה עמוקה ומשותפת על מה שהזוג מצפה שיהיה בחופה. גם בתהליך מול ארגון צוהר על הכלה לעבור הדרכה של כלות וגם טבילה במקווה והאישור של שתי פעולות אלו יהווה אישור רלוונטי לקיום החופה. אם בני הזוג יחליטו להינשא במקום שאינו דתי ללא תעודת כשרות לא יהיה אפשרי לערוך את החופשה במקום זה ועל כן הזוג יצטרך לדאוג לאישור הסכמה מהרב המחתן אם יחליטו למצוא ולאתר מקום בעצמכם. 

התקופה הטובה ביותר בחייכם מתחילה

החלטתם להתחתן וזהו הרגע המרגש ביותר בחייכם. העובדה שאתם כעת מתכננים את החתונה שלכם, האירוע המשמח ביותר, ומעוניינים לחגוג את האהבה שלכם עם היקרים לכם החברים והמשפחה היא לא דבר של מה בכך. החגיגה של התקופה הטובה ביותר בחייכם היא ללא ספק הדבר החשוב ביותר ולכן חשוב שתבינו מה ההבדל בין צוהר לרבנות על מנת שבאמת תוכלו לקיים את טקס החופה הרצוי ובהתאמה האישית. אתר החתונות Wedding Event נוסד מתוך אהבה לאהבה. המטרה היא להנגיש את כמות המידע הגדולה ביותר לזוגות הצעירים המתחתנים אך במיקוד ודיוק בהתאם לכל מטרה, רצון, והתאמה אישית. באתר עשרת אולמות אירועים, ספקים ונותני שירות המאפשרים להיחשף אל מגוון של שירותים. הכנסו כבר עכשיו, החיים החדשים שלכם מחכים לכם.

אנא דרגו את המידע
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

ההבדל בין צוהר לרבנות
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא