המדריך המלא למפגש הראשון בין המשפחות

כאשר אדם אחד מכיר אדם אחר לצורך זוגיות ונישואין הוא לא מתחתן רק עם בן/בת הזוג אלא גם עם המשפחה שלו/שלה. אחד האירועים היותר חשובים, מרגשים אך גם מלחיצים הוא מפגש המשפחות שבדרך כלל לאחר שלב ההיכרות הראשוני של בני הזוג. בתחילה בני הזוג יכירו את המשפחה של בן/בת הזוג השניים בנפרד, לדוגמה: בן הזוג ייקח את בת הזוג לארוחת ערב עם משפחתו שהם יכירו את בת הזוג ולהיפך, בת הזוג תכיר למשפחתה את בן הזוג. לאחר השלב הזה ועם חיזוק הקשר או לפני מיסוד הקשר יגיע הזמן למפגש משפחות מאוחד. 

ההכנות למפגש המשפחתי:

המפגש של שתי המשפחות עשוי להיות מרגש אך גם מלחיץ בו זמנית מכיוון שכאן למעשה המשפחה שלנו לא רק תכיר את בן/בת הזוג יותר לעומק אלא גם את המשפחה שלו. בסופו של דבר כולם יהפכו למשפחה אחת גדולה וכאן מתחילות לעלות לנו מחשבות מלחיצות כמו רגעים מביכים שעשויים לעלות, אנשים במשפחה שאולי אנו עשויים "להתבייש" בהם, או שאנו חוששים שיפגעו בטעות במישהו מהצד השני וכו'. לכן, חשוב יהיה לעשות את ההכנות הנדרשות עם בני המשפחה שלנו לפני הפגישה עם בני המשפחה השנייה. 

בחרו במקום נוח למפגש:

לבחירת המיקום תהיה משמעות רבה. לעתים אחת המשפחות תזמין אליה הביתה את המשפחה השניה, לדוגמה בחג הפסח, בסוכות או אפילו לארוחת שבת. במקרים אחרים ניתן להיפגש במסעדה ניטרלית או לקבוע לעשות על האש בפארק יחד ולהכיר אחד את השני טוב יותר בטבע ובנחת. בדרך כלל כדאי יהיה לקבוע במקום ניטרלי שאחת המשפחות לא תרגיש לחוצה יותר או בחוסר נוחות במפגש הראשון. חשוב לבחור במקום בו ניתן יהיה לקיים אינטראקציה נעימה, כיפית ורגועה. בדרך כלל כדאי יהיה לבחור במקום בו ניתן לדבר ולהכיר ולא ללכת לסרט או להצגה למשל שאלה יכולות להיות פעילויות מהנות אך לא למטרות היכרות ראשוניות. 

הכינו גם את עצמכם:

המפגש של משפחתכם עם המשפחה של בן/בת הזוג עשויה להיות רגע מכונן בזוגיות שלכם ואתם לא באמת תוכלו לשלוט בכל דבר שיהיה במפגש הזה. לכן, חשוב יהיה גם להכין את עצמכם נפשית. להכיר בעובדה שאין לכם שליטה על הכול ועל כולם, שעשויים להיות דברים פחות נעימים או מביכים, שעשיתם את ההכנה הנדרשת למשפחה שלכם ושאתם מבחינתכם תעשו כל מה שתוכלו שהמשפחה של בן/בת הזוג תרגיש בנוח ונעים ויוכלו כולם להכיר יותר לעומק. 

השתדלו להתריע על דברים חשובים:

במידה וישנם אלמנטים שונים של מידע שאתם רוצים לחלוק עם בן/בת הזוג שלכם או עם משפחתם חשוב יהיה לדבר על זה מראש כדי למנוע אי נעימות או אי נוחות למישהו. לדוגמה: אם יש מישהו במשפחה שלכם שאסור לו להתקרב לסיגריות או לא יכול לסבול ריח של סיגריות, בקשו מבן/בת הזוג להדריך את בני המשפחה לעשן מחוץ לבית/לאזור המפגש ולא בסמוך לאותו בן משפחה. במידה ומישהו חלילה חולה במשהו או שאתם יודעים על נקודה רגישה שכדאי לא לדבר עליה גם על זה כדאי להדריך את בן/בת הזוג שידריך את משפחתו. 

הכינו נושאים לשיחה והשתדלו להוביל:

כאשר לא יודעים "איך לאכול" את הצד השני או על מה לדבר עשויה להיות שתיקה מביכה, משהו שאתם רוצים להימנע ממנו ללא ספק. לכן, אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות הוא להכין נושאים שונים לשיחה ולהוביל את השיחה. אל תתנו לשקט לעלות לקול רם ודאגו שבני המשפחה תמיד ידברו ותמיד יהיה על מה לדבר. יתרה מכך, תוכלו לספר לבני המשפחה שלכם עובדות מעניינות על בני המשפחה השנייה כדי שהם בעצמם יוכלו להכין מראש נושאים מעניינים לדבר עליהם. 

מגיעים מרקעים תרבותיים שונים?

בבית אחד מדברים רוסית ובבית השני מרוקאית? משפחה אחת בעלת תרבות X והשנייה תרבות Y? הבדלים שונים יכולים להיות בין המשפחות, האמונה, התרבות, המאכלים, המוסיקה, המלבוש ועוד. חשוב יהיה להכין את הצד השני ואת המשפחה שלכם לגשר על הפערים הללו, להכיר אחד בשני ובמנהגים שלו, להיות סבלניים ולהשתדל ללמוד על הצד השני ולא לפגוע בצד השני. ככל שתדעו לעשות את ההכנה הנדרשת לעצמכם ולבני המשפחות כך המפגש יעבור יותר בקלות.

אנא דרגו את המידע
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

מפגש הראשון בין המשפחות
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא