איך לתכנן חתונה ב 2023?

לאחר הצעת הנישואין המרגשת וכל השמחה הנלוות לה, מתחיל שלב ארגון החתונה. תקופת תכנון החתונה היא אתגר משמעותי בדרך אל החופה. תקופה זו מאופיינת ברגשות מעורבים – מצד אחד אתם מאושרים עד השמיים, ומצד שני, יש כל כך הרבה דברים לדאוג להם. מספר חודשים לפני החתונה תידרשו לבנות תקציב, לבחור גן אירועים, לעצב שמלת כלה ולהחליט על רשימת מוזמנים. כלומר, הזוג הצעיר מתחיל לצעוד בדרך המשותפת ומתמודד עם האתגר המשמח של ארגון חתונה.

כמה זה עולה לנו?

אחד הנושאים שמטרידים לא מעט זוגות בשלבי תכנון החתונה הוא המחיר. אכן, חתונה היא אירוע גדול ויקר במיוחד, אפילו אם מנסים לצמצמם את הוצאות החתונה ככל האפשר. למרות זאת, ישנן מספר דרכים לשמור על הכיס:

  • בניית תקציב

עבודה לפי תקציב היא כלי כלכלי נהדר לפרטים, משפחות וגם זוגות. בדרך זו, תוכלו להיות מודעים להוצאות החתונה בכל רגע ולהתאים אותן ליכולת הכלכלית שלכם. השלב הראשון בעבודה עם תקציב הוא להבין מה המשאבים שלכם? כמה כסף אתם מעוניינים להוציא על החתונה? כמובן שניתן לכלול בסעיף זה את ההון העצמי שלכם, כספים מההורים וצפי למתנות כספיות שיתקבלו.

  • שילמתם? תתעדו

לאחר שהבנתם מהו הסכום שיש לכם לתכנון החתונה, השלב הבא הוא לתעד את ההוצאות. כל הוצאה שתהיה לכם לצורך החתונה – הכניסו לקובץ האקסל של התקציב. מקדמה לצלם, רכישת שמלת כלה או תשלום לדי ג'י – תעדו בקובץ. מומלץ לכתוב גם את תאריך התשלום ואת אופן התשלום – כדי שתמיד תדעו איפה אתם עומדים מבחינת תשלומים עתידיים.

תכנון חתונה בשנת 2023

ספק ותיק או צעיר?

תכנון החתונה מלווה בחיפוש רחב אחר ספקים לחתונה – די ג'יי, צלם, מעצב, מאפרת ועוד. ישנה דעה מוטעית שלפיה רק ספק ותיק, בעל המון שנות ניסיון, יוכל לעשות את העבודה בצורה טובה. חשוב לדעת כי שמות מבוססים – עולים בהתאם. ספקים ותיקים נחשבים כמעין "מותג", ועל מותגים משלמים בהתאם.

לאור זאת, אם ברצונכם לחסוך מעט בעלויות, אתם יכולים לבחור בספק צעיר המציע הנחות. סביר להניח שבעל המקצוע הצעיר שתיקחו, הוא בעל רצון להתפרסם ולהצליח, ואירוע מוצלח רק יוסיף לו לרזומה. לספק הצעיר יהיה אינטרס שהאירוע שלכם יהיה כמה שיותר טוב, כדי שתוכלו להמליץ עליו.

בקשו המלצות

גם אם בחרתם בספק חדש וזול, זה לא אומר שתצטרכו להתפשר על האיכות. בקשו לשמוע המלצות מלקוחות קודמים ובדקו את העמודים שלו ברשתות החברתיות. אם הסגנון נראה לכם מתאים, והמחיר נוח – מצאתם את הספק המושלם.

מיקום

ישנו מבחר רחב של אולמות וגני אירועים, לכל אחד מהם יתרונות משלו. כל אולם מתאים לאופי אחר של חתונה, לסוג אחר של מוזמנים ולרצונות מיוחדים של הזוג. ישנם מספר דברים שצריך לקחת בחשבון כאשר בוחרים מקום לחתונה:

מיקום גיאוגרפי

מומלץ לבחור מקום שלא מרוחק יותר מדי ממקום מגוריהם של רוב האורחים. אנו רוצים שהאורחים יגיעו לאירוע שמחים ורעננים, ולא עצבניים לאחר שחיכו שעות ארוכות בפקקים. בנוסף, ככל שזמן הנסיעה של האורחים מהאולם עד הבית קצר יותר, כך הם יוכלו להישאר יותר בחתונה ולשמוח איתכם עד השעות הקטנות.

גן אירועים או אולם?

יש כלות שחולמות להתחתן בגן אירועים ירוק, ולעומת זאת יש כאלו שחולמות מגיל קטן על חתונה באולם יוקרתי ומפואר. כלומר, הבחירה נובעת מההעדפות אישיות וחלומות ילדות. אמנם חלומות זה חשוב, אך קחו בחשבון גם את מזג האויר – חתונה בגן אירועים באמצע אוגוסט היא מתכון בטוח לזיעה וסבל של חלק מהאורחים.

Save the date

אחד הדברים הראשונים שחשוב לעשות בתכנון חתונה הוא בחירת תאריך. קביעת התאריך היא תוצאה של מערך שיקולים: העדפת יום ועונה, פניות האולם, התחשבות בבני משפחה וחברים ואילוצי תאריכים (תאריכים שלא נהוג להתחתן בהם לפי היהדות).

  • חתונה בחמישי בערב? שלמו בהתאם

יש לשים לב, כי המחירים שהאולמות גובים תלויים ביום בשבוע של החתונה. היום המבוקש ביותר, יום חמישי, יהיה גם היקר ביותר. לעומת זאת, אם תבחרו להתחתן ביום ראשון או שני – תצליחו לחסוך לא מעט כסף.

  • עונות השנה

גם כאן, המחירים קשורים להיצע ולביקוש. הביקוש הגבוה ביותר לאולם חתונות הוא בקיץ – ולכן המחירים של חתונות קיץ יקרים לעיתים במאות אחוזים מחתונות בחורף ובסתיו. 

בקיץ הזה תלבשי לבן

אחד האתגרים של כל כלה, בתהליך תכנון החתונה, הוא בחירת שמלת כלה. מדובר בהחלטה לא פשוטה, אשר עשויה להשפיע לטובה או לרעה על כל מהלך החתונה. הכלה צריכה להרגיש יפה ביום חתונתה, אך לא פשוט חשוב מכך – היא צריכה להרגיש בנוח – ללכת, להתחבק וכמובן לרקוד. לכן, חשוב לבחור שמלה שמחמיאה לכם ומתאימה למבנה גופכם, אם יש צורך – דרשו לערוך תיקונים כדי שהשמלה תתאים לכם כמו כפפה ליד. 

חתונה בשנת 2023

טיפים לבחירת שמלת כלה

  • היו ממוקדות

יש אינספור מעצבי שמלות כלה. לכן, אם תתפזרו, לא תוכלו למצוא את השמלה שלכם. כדאי להתמקד במספר מועט של מעצבי שמלות כלה, שאתן מתחברות לסגנון שלהם.

  • מספר הדעות כמספר האנשים

החלום של כל חבורת בנות היא ללכת יחד לבחור שמלת כלה למאורסת הטרייה. אך, חשוב לדעת כי כל בחורה מביאה עימה דעה שונה. ברגע שתלכו עם יותר מדי מלוות לסטודיו שמלות הכלה, תקבלו יותר דעות ותתבלבלו מהן. על כן, עדיף לבחור במספר מועט של חברות, שיוכלו לתת לכם דעה כנה וברורה על השמלה.

רשימת המוזמנים

כידוע, אחד הדברים היותר חשובים בחתונה הוא האורחים. הזוג המאושר רוצה שיגיעו כמה שיותר אורחים, ושהאורחים ייהנו מכל רגע בחתונה. לקראת החתונה עליכם לערוך רשימת מוזמנים – מיהם האנשים שאתם רוצים שישמחו איתכם בערב המיוחד שלכם?

  • חתונה קטנה או גדולה?

כדי להתחיל בשלב עריכת רשימת המוזמנים, עליכם להחליט מהו אופי החתונה שאתם מבקשים – חתונה אינטימית או המונית?

  • בחירת המוזמנים

 במידה ובחרתם בחתונה המונית – הזמינו המון אנשים, מכל המסגרות שכל אחד מכם עבר בחיים. כך, תוכלו לשמוח בחתונתכם עם החברה מהתיכון, הידיד מהצבא והקולגה מהמשרד. אך, אם אתם חולמים על חתונה קטנה, הזמינו רק את הקרובים אליכם ביותר. ערכו סינון קפדני, ושלחו הזמנה רק לאנשים שאתם רוצים שיחלקו איתכם את היום המיוחד הזה.

איך מתחילים לארגן חתונה?

על אף שחתונה היא אירוע מרגש וקסום, תכנון החתונה עלול להתגלות כעסק לא פשוט בכלל. מדובר בסקירת אולמות, חיפוש ספקים, בחינת הצעות מחיר והרבה כאב ראש. כדי להקל על הבלגן, יש אתר אחד שמרכז את כל מה שצריך לדעת על תכנון החתונה שלכם – במקום אחד. אתר האינטרנט wedding event ילווה אתכם כל הדרך מהצעת הנישואין ועד לעמידה מתחת לחופה. האתר מספק מדריכים וטיפים מעולים לארגון חתונה. בנוסף, האתר עובד עם ספקים מעולים שישמחו לעמוד לשירותכם.

לסיכום

יום החתונה הוא היום המרגש בחייו של כל זוג. הדרך אל החתונה עשויה להיות מאתגרת בשל ההחלטות הרבות שצריך לקבל בזמן כה קצר. התחילו בקביעת תקציב ובחירת אולם, לאחר מכן חפשו ספקים חליפת חתן ושמלת כלה. מומלץ להיעזר במפיק אירועים אשר ילווה אתכם בתהליך, או להיעזר באתרי אינטרנט ייעודים לתכנון החתונה המושלמת.

5/5 - (63 votes)
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

איך לתכנן חתונה בשנת 2023
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא