חתונה אזרחית באיטליה

נישואים הם מסע מדהים, מלא באהבה, חברות ומחויבות משותפת. אבל כמו כל הרפתקה, המסע יכול לפעמים להיות מאתגר, במיוחד כאשר הוא מערב מערכות משפטיות ובירוקרטיות של שתי מדינות שונות. אם אתם חושבים על חתונה אזרחית באיטליה הנה כמה תובנות בנושא כדי שתוכלו לעבור תהליך חלק שגם יגרום לכם ליהנות מהדרך ולא רק להירתע מהבירוקרטיה. כי אהבה היא הבסיס להכל.

חתונה אזרחית באיטליה – מאיפה מתחילים לתכנן?

באיטליה, חתונות אזרחיות הן חלק בלתי נפרד מטקסים המבוצעים על ידי ראש עיר או רשם אזרחי ממונה בבית העירייה או בכל מקום אחר שהעירייה מאשרת. הטקס נערך בדרך כלל באיטלקית וניתן לתרגם אותו על ידי מתורגמן במידת הצורך. זהו אירוע חילוני, ללא אלמנטים דתיים, והוא אידיאלי למי שמעוניין בטקס חתונה שאינו משלב אלמנטים דתיים. כדי להתחיל ולתכנן חתונה אזרחית באיטליה כדאי לקחת בחשבון את הצעדים הבאים:

  • התחילו לאסוף מסמכים רלוונטיים – חשוב שתאספו תעודת לידה עם תרגום רשמי לאיטלקית, ודרכון בתוקף לצורך זיהוי. בנוסף יש צורך גם לצרף מסמך שמאשר שאין מניעה משפטים לכך שתתחתנו בהתאם לחוקים בישראל. את המסמך הזה, תוכלו לקבל על ידי הקונסוליה הישראלית באיטליה. כמו כן, יש להוסיף תעודות גירושין או פטירה במידה וישנם נישואים קודמים, כאשר אלו גם מתורגמים לאיטלקית. 
  • הגשת המסמכים הרלוונטיים – לאחר שאתם אוספים את המסמכים המתאימים אתם יכולים להציג אותם אל רשם הנישואין האיטלקי, של העירייה בה אתם מקיימים את הנישואין. חשוב לעשות את התהליך הזה לפחות ארבעה ימים לפני מועד החתונה.
  • הצהרה על כוונת חתונה – לפני החתונה, על שני הצדדים להתייצב בפני רשם הנישואין כדי להצהיר על כוונתם להינשא.
  • טקס החתונה עצמו – לאחר הכרזת הכוונות להינשא אפשר לקיים את הטקס האזרחי. לאחר קיום הטקס בין אם טקס במהלך חתונה יוקרתית ובין אם טקס צנוע בבית העירייה, אפשר יהיה לקבל תעודת נישואין שהתוקף שלה הוא בינלאומי. 

חתונה אזרחית באיטליה

איך לתכנן את החתונה המושלמת?

למרות שטקס החתונה האזרחי האיטלקי עוקב אחר פורמט סטנדרטי, לזוגות מותר בדרך כלל להוסיף נגיעות אישיות כדי להפוך את היום לבלתי נשכח יותר. אלה יכולים לכלול כתיבת נדרים אישיים או שילוב מסורות תרבותיות. עם זאת, יש לדון עם הרשם האזרחי מראש בכל שינוי מוצע.

מבחינת תכנון חתונה לא מדובר בתהליך שונה לחלוטין מתכנון חתונה רגילה. ברגע שאתם כבר עוברים את התהליך הבירוקרטי אתם ללא ספק בדרך הנכונה. זה בדיוק הזמן למצוא אולם אירועים איכותי, ואף לשקול לשכור חברת הפקה שתוכל להביא לכם את הערך הכי חשוב בתהליך, את הרוגע והשלווה בהנאה מהרגע ולא בניהול החתונה. 

אם אתם לא מעורים בכל הנושא ואין לכם מידע ישנם אתרים שמספקים את כל המידע הרלוונטי לכם החל מהמלצות על אנשי המקצוע ועד להנחיות לגבי כל התהליכים הבירוקרטיים. כך שכל מה שעליכם לעשות כעת זה לסגור די ג'יי ואת שאר האלמנטים הנוספים לארגון חתונה קסומה. 

מה הכי חשוב לסגור לפני החתונה?

אם הבירוקרטיה כבר מאחוריכם, כעת אתם יכולים להתמקד בכמה פרמטרים מרכזיים:

  • תקליטן – תקליטן איכותי לחתונה רצוי שיהיה מקומי. כך הוא גם יהיה מעורה במוזיקה המקומית אם תרצו להוסיף אותנטיות, וגם תקליטן שיכיר את רשימת הלהיטים העולמית יוכל להוסיף לכם אווירה אחרת לאירוע. 
  • אולם או פינה קסומה בטבע – ההחלטה על אולם או על פינה בטבע היא החלטה חשובה. אם אתם מעוניינים בחתונת טבע אותנטית באחד מנופי איטליה הקסומה או באולם שמשקף נוף איכותי תוכלו לשלב גם את שניהם. השאירו זאת למומחים של איטליה, וזה הרע לבקש מחברת הפקה מקומית לסייע לכם בארגון האירוע, שהוא למעשה האירוע החשוב בחייכם. 
  • ביגוד – אם אתם מחפשים ביגוד אותנטי מקומי, ללא ספק תוכלו גם להתייעץ עם המקומיים בנושא. לכל מדינה הסגנון שלה גם כאשר מדובר על טקסי חתונה. אם אתם בכל זאת דוגלים בביגוד הקלאסי, תמיד תוכלו להתפנק עם עיצוב אישי לטעמכם. 
  • קייטרינג – האותנטיות הקולינרית באיטליה היא מהמיוחדות בעולם, ואם אתם כבר נהנים מהנוף האיטלקי הקסום והכובש ללא ספק זה גם הזמן ליהנות מהקולינריה במיטבה. אל תתפשרו על קייטרינג איכותי מקומי ודאגו לעשות הכל כדי לקבל את ההמלצות הטובות ביותר.
  • עיצוב – אם אתם כבר באיטליה, סביר להניח שהרבה עיצוב לנוף אתם לא תצטרכו. יחד עם זאת לא מעט זוגות מחליטים על חתונות קונספט בעיצובים מאד ייחודיים ולכן לעיצוב יש כאן משמעות רבה.
  • מגיע לכם זיכרון איכותי מהחתונה – צלמים לחתונה הם נכס כשמדובר בזיכרונות נעימים שפשוט אין להם תחליף. אל תתפשרו על צלמים איכותיים. גם כאשר מדובר על צלם מגנטים דאגו לכך שיהיה צלם איכותי שמביא לתוצאות צילום איכותיות. מדובר על הערב החשוב בחייכם. 
  • תקציב – אמנם זהו הסעיף שצריך להיות הראשון, אך בכל זאת הוא נמצא כאן אחרון בעיקר בשל העובדה שאם כבר הגעתם עד כה אנחנו רוצים להאמין שאתם כבר מתוכננים על תקציב מראש. את כל האלמנטים הללו לאירוע מושלם כמו שתמיד חלמתם. 

הפקת חתונה אזרחית באיטליה

לא מתפשרים על איכות ומקצועיות

בכל מה שקשור למקצועיות ואיכות אנשי המקצוע חשוב שלא תתפשרו, מדובר על היום החשוב בחייכם. חברת הפקה איכותית ומקצועית תדע להעניק לכם את הליווי האישי והמקצועי הטוב ביותר החל מבחירת צלם מגנטים איכותי ועד לתקליטן ברמה הגבוהה ביותר, אטרקציות, קייטרינג ועוד. אם בכל זאת בחרתם באנשי מקצוע בנפרד שלא עם חברת הפקה בררו היטב המלצות, ביקורות וחוות דעת וקבלו את כל המידע שאתם יכולים.

חברת wedding event שמחה להעניק לכם את כל המידע על ארגון החתונה החלומית שלכם. חתונה אזרחית באיטליה היא בהחלט חתונה שאפשר לקיים אותה בתהליך חלק ומהיר. הכנסו כבר עכשיו וקבלו את כל המידע שאתם זקוקים לו, ויותר, לחתונה מושלמת. 

5/5 - (22 votes)
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

חתונה אזרחית באיטליה
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא