כל השלבים לפתיחת תיק נישואין ברבנות כדת משה וישראל

הכנות החתונה בשיאן ואתם ודאי כבר מתחילים להתרגש ולדמיין את היום המיוחד שלכם. על אף שיש עוד כמה חודשים כדאי יהיה לעשות את כל ההכנות הנדרשות, בזמן הנכון, זאת כדי לא לחכות עם הדברים לרגע האחרון, או להגיע לחופה כשאין לכם את כל המסמכים הרלוונטיים. אולי כבר סגרתם די ג'יי, קייטרינג ואפילו מקום נהדר לאירוע אולם מה שכדאי לעשות בזמן הנכון הוא פתיחת תיק נישואין ברבנות. למעשה, חשוב לעשות אותו בזמן שכן לא יהיה מאוחר מדי ביחס לתאריך החתונה לכם. מדריך זה יסביר לך איך לפתוח תיק נישואין ברבנות בקלות, מה אתם צריכים להביא אתכם, מה להכין מראש וכמובן מתי אידיאלי לפתוח את התיק.

אז… איפה נרשמים?

ובכן כלות וחתנים יקרים. אין לכם מה להילחץ עם ארגון החתונה שלכם או עם פתיחת תיק הנישואין שלכם כחלק מההכנות לחתונה. במדריך קצר זה תדעו כל מה שאתם צריכים לדעת על פתיחת תיק נישואין ברבנות כדת משה וישראל. שנתחיל?

ובכן הרישום לתיק הנישואין יכול להתבצע בלשכת הנישואין באזורכם. ייתכן מאוד ותזדקקו להביא תעודת רווקות ולעתים אף הוכחת יהדות לוועדה היושבת במקום. את התעודות הללו תוכלו להשיג מהלשכה ברשות המקומית אליה אתם שייכים. בדרך כלל לא תצטרכו לקבוע שעת הגעה אלא פשוט להגיע במסגרת שעות הפעילות ולהיכנס ברגע שיגיע תורכם. בדרך כלל אין עומס או המתנה ארוכה. את תעודת הרווקות אתם מפיקים במקום כאשר מה שאתם צריכים זה לצלם את תעודת הזהות שלכם כולל הספח ולהביא אתכם 2 עדים. על העדים להיות מכרים או חברים המכירים אתכם הרבה זמן יחסית, אינם בני משפחה שלכם, ויכולים להעיד עליכם שאתם רווקים. בדרך כלל כל אחד מ2 הצדדים מביא 2 עדים המכירים אותו אולם לא מן הנמנע שתוכלו להשתמש ב2 עדים המכירים את שניכם הרבה שנים עבור שניכם, כל זמן שאינם בני משפחה כמובן. שימו לב – התוקף של תעודת הרווקות הוא ל3 חודשים.

הוכחת יהדות הוא מסמך שמעיד על כך שאתם יהודים. ניתן להמציא את המסמך מהרבנות המקומית. מסמך זה לרוב נדרש על ידי עולים חדשים שההורים שלהם לא נולדו בישראל. יש כמובן הליך מסודר לקבלת המסמך עם הוכחת היהדות. 

כל השלבים לפתיחת תיק נישואין ברבנות

מתי כדאי להירשם ברבנות?

את תיק הנישואין שלכם כדאי לפתוח בין 45 ל-90 יום ממועד החתונה. זה יהיה הזמן האידיאלי לעשות זאת. הסיבה לכך היא שלא ניתן להירשם בתיק הנישואין בתוך 45 יום עד מועד החתונה. כלומר לכל הפחות 45 יום ממועד זה. מצד שני, מכיוון שתעודת הרווקות תקפה ל3 חודשים, הרי שהזמן האידיאלי לפתיחת תיק הנישואין יהיה בין 45 ל-90 יום. 

האם צריך להביא משהו מיוחד לרבנות?

חשוב להגיע ביחד לרבנות, אלא אם כן החתן נמצא בחו"ל עד מועד החתונה. במקרה כזה יצטרך לפנות אל הרבנות ולבקש ייפוי כוח עליו יצטרך לחתום שנציג ממשפחתו ייצג אותו. עדיף להגיע בלבוש מכובד כמובן. נפגשים עם רשם הנישואין, ממלאים וחותמים על מספר טפסים וכל שיישאר לכם הוא לשלם את האגרה והשלמתם את התהליך. זה לא מסובך נכון? כי זה באמת לא מסובך. כל שצריך הוא להגיע למקום עם המסמכים הנדרשים ואתם מסודרים.

מה צריך להביא איתנו לרבנות?

  • תעודת זהות של כל אחד ואחת מבני הזוג, כולל ספח.
  • צילום 3 תמונות פספורט של כל אחד ואחת מבני הזוג. עדיף לצלם מראש ולהביא אתכם ולא להסתמך על שירות מקומי.
  • תעודות נישואין של ההורים שלכם.
  • תשלום אגרה – עלות של כ-730 שקלים לערך נכון להכנת כתבה זו. חתכים שונים באוכלוסייה זכאים להנחה של 40% בהצגת תעודה. בדרך כלל יהיו אלה סטודנטים, חיילים, שירות לאומי, עולים חדשים או נתמכי סעד. 
  • תעודת רווקות של שני בני הזוג.
  • הוכחת יהדות (לא בהכרח יבקשו מכם).
  • 2 עדים מכל צד שיעידו על בני הזוג כרווקים עם תעודות הזהות שלהם.

עלות פתיחת תיק ברבנות לחתונה

מעמד אחד מבני הזוג עלות תשלום אגרה לרבנות
כלל האוכלוסייה 730₪
חיילי צה״ל בשירות חובה (לא כולל שירות קבע) הנחה 40% סה״כ 425₪
משרתים בשירות לאומי הנחה 40% סה״כ 425₪
סטודנטים וסטודנטיות שלא עברו את גיל 30 אשר לומדים במוסד השכלה מוכר. הנחה 40% סה״כ 425₪
תלמידי ישיבה שלא עברו את גיל 30 הנחה 40% סה״כ 425₪
עולים חדשים שלא עברו שנתיים מתאריך העלייה לארץ הנחה 40% סה״כ 425₪
נזקקים עם אישור מלשכת הרווחה הנחה 40% סה״כ 425₪
נכים בעלי תעודת נכה מביטוח לאומי או משרד הביטחון הנחה 40% סה״כ 425₪
לוקי ראייה או עיוורים שמחזיקים בתעודה ממשרד הרווחה הנחה 40% סה״כ 425₪

לעתים יידרשו מכם מסמכים נוספים כמו אישור הסמכה של הרב הצפוי לחתן אתכם, במידה ולא הזמנתם אותו מהרבנות ואישור הדרכה כלה. 

אז כפי שהבנתם זה ממש לא מסובך לפתוח את תיק הנישואין שלכם ברבנות. כל שאתם צריכים הוא להכין מראש את כל הטפסים הנדרשים, להגיע בזמן ואתם יכולים להשלים את המשימה תיק תק ולהמשיך את ההכנות לחתונה שלכם בשמחה ובאושר.

5/5 - (35 votes)
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

כל השלבים לפתיחת תיק נישואין ברבנות
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא