הלכות טהרה וסדר טבילה במקווה לכלה

בשעה טובה! אם הגעתם לכאן זה אומר שאתם לפני חתונה וללא ספק זהו רגע מרגש. שניה לפני שתעמדו מתחת לחופה מול האהובים לכם המשפחה, החברים ובורא עולם ותצהירו על אהבתכם ועל הקמת בית בישראל הנה כמה הסברים פשוטים וקלים על הלכות טהרה וסדר טבילה במקווה לכלה כי חשוב לדעת איזו חוויה הכלה הולכת לעבור. 

מהו המקווה ולמה חשוב לדעת את זה?

כאשר אתם בודקים על הלכות טהרה וסדר טבילה במקווה לכלה חשוב לדעת את כל הפרטים החשובים ביותר, גם הקטנים ביותר. המקווה הוא מקום העומד בהגדרות ההלכתית לאיסוף מים המאפשרים טבילה שהינה כשרה. על מנת שהטבילה תהיה משמעותית ברמה ההלכתית המקווה חייב להיות מותאם אל ההנחיות ההלכה. ישנם כמה וכמה מקוואות ברחבי הארץ המתאימים לכך כאשר הם מתוחזקים על ידי מועצה דתית מקומית ובמשרד הדתות תוכלו למצוא את כל המידע על המקוואות הללו. חשוב שתכירו את המקווה בכלל ובאופן כללי כי אם תרצו אולי תוכלו להמשיך ולטבול במקווה גם לאחר החתונה, אך גם לפני החתונה כדאי להכיר ולדעת מהו. 

מהי הטבילה במקווה?

הטבילה היא בעצם השלב האחרון בתהליך של הטהרה והשלבים הקודמים הם שלבים עליהם יסבירו לכלה וכמובן גם יהיה מענה על כל שאלה ושאלה. הטבילה היא חלק בלתי נפרד מהתהליך, אם האישה לא תטבול, בני הזוג לא יוכלו להתחתן. אם הכלה הייתה כבר נשואה בעבר חשוב לשים לב שעליה לבצע בכל את תהליך הטהרה באופן מלא גם אם טבלה לאחר הפעם האחרונה בה דיממה. אם לא דיממה זמן רב, ואם ספרה גם שבעה שהינם נקיים עליה לטבול במקווה בצורה כשרה על פי ההלכה. טבילה כשרה היא טבילה בה הכלה מכניסה את כל הגוף בבת אחת, מקצות השערות ועד לכפות הרגליים כך שכל השיער והגוף חייבים להיות בבת אחת בתוך המים. אם יש כל דבר המפריע, הוא נקרא חציצה ולפני הטבילה חשוב להסיר כל חציצה בכל גודל ואילו הקטן ביותר. 

הלכות טהרה וסדר טבילה במקווה לכלה

מהו התזמון של מועד הטבילה לפני מועד החתונה?

ברמה ההלכתית, הזמן הטוב ביותר לטבילה הוא ערב לפני החתונה עצמה. אם אי אפשר, אפשר גם להקדים את מועד הטבילה אך ורק אם זה הכרחי ובלתי אפשרי אחרית. אם אינך יודעת על הלכות טהרה וסדר טבילה במקווה לכלה כדאי להתייעץ עם יועצת הלכה, רב או עם מדריכת הכלות ולקבל את כל המידע על מנת להגיע אל פתרון הולם המתאים גם את ההלכה וגם את לוח הזמנים של הכלה. אם הכלה חלילה לא מספיקה להשלים את התהליך של הטהרה לפני החתונה חשוב שתתאם זאת עם צוות המקווה ועם מדריכת הכלות ותקבל את ההנחיות המלאות לכך, ישנן טבילות המתבצעות לאחר החתונה אך זה נדיר ויש לדאוג לכך לתאום מראש. 

אין שמחה גדולה משמחת האהבה

החתונה היא מאורע של פעם בחיים, הרגע בו אתם פותחים פרק חדש בחייכם באהבה גדולה וטהורה וללא ספק הלכות טהרה וסדר טבילה במקווה לכלה הם חלק בלתי נפרד מהתהליך המרגש והטהור שאתם עוברים. דאגו לקבל את כל המידע לו אתם זקוקים. אתר wedding event כאן עבורכם עם כל הפרטים, המקוואות ואנשי המקצוע הרלוונטיים לחתונה בין אם לטקס הטבילה ובין אם לחתונה עצמה.

אנא דרגו את המידע
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

הלכות טהרה וסדר טבילה במקווה לכלה
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא