חתונה ברבנות ללא טקס – המדריך המלא

כאשר מדברים על חתונה לרוב מדברים על אירוע גודל, בין הגדולים ביותר בחיינו. ובכן, אירוע גדול ומשמעותי מבחינה רגשית לאו דווקא מחייב שהאירוע יהיה גם גדול ומפוצץ. כלומר, לא תצטרכו בהכרח לשכור אולם אירועים גדול, אטרקציות, קייטרינג ולהזמין מאות אורחים רק כדי שיזכרו בדקה וחצי שחוויתם כתקופה משותפת לאורך השנים. אפשר בהחלט להתחתן ברבנות, ללא טקס, עם בני המשפחה/החברים המצומצמים שילוו אתכם בלבד. 

מהי חתונה ברבנות ללא טקס?

חתונה ברבנות ללא טקס הכוונה היא לחתונה המתקיימת בין כותלי סניף הרבנות אליו אתם הולכים להירשם ולפתוח את תיק הנישואין שלכם. לא תצטרכו טקס מפוצץ או ראוותני, לא תצטרכו להזמין דיג'יי לחתונה ולא תצטרכו להדפיס מאות הזמנות לאורחים שלכם. תוכלו להגיע לסניף הרבנות הקרוב אליכם (או לכל סניף שתבחרו, גם אם לא סמוך למקום מגוריכם), לפתוח תיק ולהתחיל בתהליך.

תהליך הרישום ברבנות:

אל הרבנות תצטרכו להגיע בין 45 ל-90 יום מיום החתונה המיועד שלכם. כלומר לכל הפחות 45 יום מיום החתונה המיועד ולא יותר מ3 חודשים מהמועד, כיוון שתוקף הרישום הוא ל3 חודשים. אל תחכו גם לרגע האחרון כיוון שייתכן ותצטרכו להמציא מסמכים מסוימים בתהליך. ייתכן ותידרשו להציג תעודת רווקות ו/או להביא אתכם 2 עדים יהודים שיכולים להעיד על הרווקות שלכם. בדרך כלל ניתן להגיע אל סניפי הרבנות ללא צורך בהודעה מראש אך תמיד זה צעד מבורך לברר את מועד ההגעה הרצוי והנוח לכולם.

ביצוע הרישום:

בדרך כלל 2 בני הזוג ידרשו להגיע, אולם בלשכות מסוימות ייתכן ורק אחד מבני הזוג יוכל להגיע לצורך פתיחת תיק הנישואין. כפי שאמרנו, לעתים תצטרכו להביא 2 עדים שיעידו על כך שאתם רווקים. בעת הרישום תצטרכו לשלם אגרת נישואין, למלא את הפרטים ולחתום על הצהרה המעידה על הכוונה להתחתן. במידה וחתמתם מבעוד מועד על הסכם ממון יש להצהיר גם על זה. 

אילו מסמכים נצטרך להביא עמנו ללשכה?

  • תעודת נישואין של ההורים
  • תעודות זהות עם ספח של בני הזוג
  • 3 תמונות פספורט של כל אחד/אחת מבני הזוג
  • אישור תשלום לאגרה.
  • במידה ואחד מבני הזוג עברו גיור – יש להביא את המסמכים הרלוונטיים.
  • במידה ואחד מבני הזוג עברו גירושין – יש להביא תעודת גירושין אתכם.

אז אם נסכם את השלבים בתהליך:

בני הזוג מגיעים אל הלשכה ונפגשים עם רשם הנישואין. לאחר מכן יהיה עליכם לשלם את אגרת הרישום ולמלא את כל המסמכים הנדרשים וההצהרות. לאחר הגשת כל המסמכים הרלוונטיים תחתמו על הצהרת הנישואין. יירשם שמו של הרב שיחתן אתכם ותבחרו את שם המשפחה עבור בני הזוג לאחר החתונה. 

לסיכום; במידה וטקס גדול או אירוע מפוצץ לא מדברים אליכם בהחלט תוכלו להינשא כדת וכדין במוסדות הרבנות הפרוסים ברחבי הארץ, בתהליך רישום פשוט, נוח ויחסית מהיר. 

אנא דרגו את המידע
אהבתם את הכתבה? שתפו את החברים!
Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
כותבת המאמר : דנה כהן
כותבת המאמר : דנה כהן

מאמר זה נכתב באהבה רבה על ידי דנה כהן המנהלת את צוות האתר, מתוך מטרה להנגיש מידע איכותי לזוגות מאורסים. המאמרים נכתבים מהידע האישי והניסיון שלנו ושל עשרות זוגות מאורסים שעברו דרכנו. רוצים שנכתוב על נושא ספציפי? יש לכם שאלה? פנו אליו ונשמח לעזור!

חתונה ברבנות ללא טקס
תוכן העניינים
מצאנו לכם DJ
DJ לביא שטרן
פוסטים נוספים בנושא